Україна, Київ

На допомогу здобувачу освіти



Програми для перевірки тексту на унікальність (безкоштовні):

1) Advego Plagiatus
Одна з кращих і найшвидших програм для перевірки будь-яких текстів на унікальність.
Для перевірки тексту, досить просто його скопіювати у вікно з програмою і натиснути кнопку перевірки, сайти, де знайшлися такі ж шматки тексту, відображаються в нижньому вікні програми.

2) Etxt Antiplagiat
Аналог Advego Plagiatus, правда, перевірка тексту триває довше і перевіряється він більш ретельніше. Зазвичай, у цій програмі відсоток унікальності тексту нижче, ніж у багатьох інших сервісах.
Користуватися їй так само просто: спочатку потрібно скопіювати текст у вікно, потім натиснути кнопку перевірки. Через десяток-другий секунд програма видасть результат.

Онлайн сервіси перевірки на плагіат:

Подібних сервісів десятки, якщо не сотні. Всі вони працюють з різними параметрами перевірки, з різними можливостями та умовами.
Найцікавіші сервіси, якими користуються більшість перевіряючих:

1) Antiplagiat – ідея сервісу полягала спочатку в перевірці на плагіат курсових та дипломних робіт. Він дійсно корисний для студентів і аспірантів, але дуже слабенький при перевірці звичайних текстів. У загальному і цілому, можете користуватися для будь-якої початкової перевірки на унікальність, але до результатів варто ставитися з підозрою. Краще підкріпити їх результатами в інших системах. Без реєстрації можна перевіряти за раз до 5000 символів, що цілком прийнятно і цього навіть майже завжди вистачить, але можна і зареєструватися.

2) Content-watch – ще один онлайн сервіс. При перевірці на унікальність він використовує власний алгоритм пошуку в Інтернеті сайти можуть містити матеріали повні або часткові копії заданого тексту. Реєструватися для перевірки на сайті не потрібно . На основі запропонованих варіантів підраховується загальна унікальність тексту у відсотках, а також унікальність щодо кожної знайденої сторінки з збігами. Є можливість подивитися, які частини тексту були знайдені на кожній з проаналізованих сторінок. При цьому існує відмінна можливість ігнорувати певний сайт. До обмежень відноситься довжина тексту до 3000 символів (розширюється до 10.000 символів після реєстрації); до 5 запитів в день на одного користувача (20 після реєстрації).

3) Text.ru – за заявами розробників, це найбільш просунутий сервіс. Він здійснює перевірку на плагіат онлайн за алгоритмом, який вміє наступне:
захищати від неякісного рерайта зі зміною кожного п’ятого чи четвертого слова (в текстах, написаних так само, буде виявлений високий відсоток збігів з першоджерелом);
також він виявляє просту перестановку слів, фраз і пропозицій місцями; не допоможе і зміна відмінків, часів і інших граматичних категорій слова; не зіграє ролі додавання в вихідне пропозицію нових слів.
Виходить, що це найкраще з того, що можуть запропонувати онлайн сервіси. Безкоштовна онлайн перевірка тексту, реєструватися не потрібно. Працює дуже спритно, після перевірки надає звіт з відсотком унікальності, числом знаків з проблемами і без них.

4) StrikePlagiarism.com – антиплагіатна інтернет-система, яка автоматично перевіряє оригінальність тексту. У системи простий і зручний для користування інтерфейс. Документи можна завантажувати в систему в багатьох популярних форматах (DOC, ODT, TXT, PDF), відсутні обмеження на обсяг документу. Текст порівнюється з ресурсами інтернету та базою даних системи.

5) Antiplagiat.su – Дуже проста і швидка перевірка. Реєструватися не потрібно, але і чекати від сервісу понад інформативності теж не потрібно. Після перевірки, з’являється просте вікно в якому показаний ваш текст і його унікальність. До речі, перевіряти можна і текст, і текстові файли.

6) PlagiarismCheck – розроблена в 2011 році і з тих пір обслуговувала понад 77 000 користувачів з 72 країн світу.

7) Copyscape – відмінний сервіс для перевірки як російськомовного, так і англомовного контенту. Працює дуже швидко. Однак, просто перевірити щойно написаний текст у вас не вийде – треба ввести посилання на сторінку в мережі, де він розміщений. Дана особливість часом зводить нанівець всі переваги роботи сервісу. Також має обмеження за кількістю перевірок в безкоштовній версії.

8) Pr-cy – без реєстрації не дає повірити текст довжиною більше 1000 символів, часом навіть на правильне введення капчі реагує повідомленням про помилку. Величезний мінус в тому, що сервіс показує тільки доменне ім’я джерела запозичення, а не конкретну сторінку. Загалом юзабіліті на рівні.

9) EduBirdie – безкоштовний інструмент перевірки на плагіат для українських ВУЗів.

10) PlagiarismSearch.com – сервіс для виявлення плагіату, який дозволяє авторам, студентам та викладачам переконатися в оригніальності своїх робіт. Інструмент забезпечує комплексну  перевірку, детальні звіти, підтримує кілька текстових форматів та мов.
Для безкоштовної перевірки є обмеження 300 слів на день для зареєстрованих користувачів.
Крім того на сайті є функція перевірки контенту на вміст штучного інтелекту.

10 корисних сервісів для перевірки англомовних першоджерел на плагіат:

1. http://www.plagtracker.com

2. http://www.scanmyessay.com

3. http://www.plagscan.com/seesources/analyse.php

4. http://plagiarismdetector.net

5. http://sourceforge.net/projects/antiplagiarismc

6. http://www.duplichecker.com

7. http://www.paperrater.com

8. http://plagiarisma.net

9. http://www.plagiarismchecker.com/help-teachers.php

10. http://www.plagium.com

Що таке академічна доброчесність?

Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту»:

  • Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
  • Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає: посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність; контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти; об’єктивне оцінювання результатів навчання.
  • Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає: самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей); посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
  • Порушенням академічної доброчесності вважається:
    • академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
    • самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
    • фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
    • фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
    • списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
    • обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
    • хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
    • необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
    • надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
    • вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.
  • За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності: відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання; позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання; відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії; позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
  • За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності: повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо); повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми; відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту); позбавлення академічної стипендії; позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.
  • Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.
  • Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів. Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права: ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження; особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності; знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності; оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
  • Форми та види академічної відповідальності закладів освіти визначаються спеціальними законами.
  • За дії (бездіяльність), що цим Законом визнані порушенням академічної доброчесності, особа може бути притягнута до інших видів відповідальності з підстав та в порядку, визначених законом.

 

Журнал Управління освітою 2021 № 5-6

 

Методичні рекомендації щодо забезпечення академічної доброчесності в закладах загальної середньої та позашкільної освіти

 




КАТАЛОГ САЙТІВ ПРОВІДНИХ БІБЛІОТЕК СВІТУ

 

Бібліотеки загальнодержавного рівня

  1. Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського

  2. Національна парламентська бібліотека України 

  3. Державна бібліотека України для юнацтва

  4. Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В.О. Сухомлинського

  5. Науково-технічну бібліотеку м. Києва

  6. Наукова бібліотека ім. М. Максимовича Київського національного університету ім. Тараса Шевченка

 

Універсальні наукові бібліотеки

 

  1. Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського

  2. Національна парламентська бібліотека України

  3. Львівська наукова бібліотека ім. В. Стефаника

  4. Одеська державна наукова бібліотека ім. О.М. Горького

  5. Харківська державна наукова бібліотека ім. В.Г. Короленка   

 

 

Обласні універсальні наукові бібліотеки

 

  1. Вінницька обласна універсальна наукова бібліотека ім. К.А. Тімірязєва

  2. Волинська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Олени Пчілки

  3. Дніпропетровська обласна універсальна наукова бібліотека

  4. Закарпатська обласна універсальна наукова бібліотека

  5. Івано-Франківська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Івана Франка

  6. Кіровоградська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Д.І. Чижевського

  7. Луганська обласна універсальна наукова бібліотека ім. О.М. Горького

  8. Миколаївська обласна універсальна наукова бібліотека ім. О. Гмирьова

  9. Публічна бібліотека ім. Лесі Українки (Київ)

  10. Рівненська державна обласна бібліотека

  11. Сумська обласна універсальна наукова бібліотека

  12. Тернопільська обласна універсальна наукова бібліотека

  13. Харківська обласна універсальна наукова бібліотека

  14. Херсонська обласна універсальна наукова бібліотека ім. О. Гончара

  15. Хмельницька обласна універсальна наукова бібліотека ім. М. Островського

  16. Черкаська обласна універсальна наукова бібліотека

  17. Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. В.Г. Короленка  

 

 Багатогалузеві бібліотеки

 

  1. Наукова бібліотека ім. М. Максимовича Київського національного університету ім. Тараса Шевченка

  2. Наукова бібліотека Одеського національного університету ім. І.І. Мечникова

  3. Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна

  4. Наукова бібліотека Львівського національного університету ім. Івана Франка

  5. Науково-технічна бібліотека Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут"

  6. Науково-технічна бібліотека Національного технічного університету "Харківський політехнічний університет"

  7. Центральна науково-технічна бібліотека гірничо-металургійного комплексу України 

 

 

Бібліотеки, що мають 150-літню історію

 

  1. Наукова бібліотека Львівського національного університету ім. Івана Франка

  2. Наукова бібліотека Національного університету "Києво-Могилянська академія"

  3. Центральна наукова бібліотека Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна

  4. Наукова бібліотека Одеського державного університету ім. І.І. Мечникова

  5. Дніпропетровська обласна універсальна наукова бібліотека

  6. Кримська республіканська універсальна наукова бібліотека ім. І.Я. Франка

  7. Наукова бібліотека ім. М. Максимовича